Sunday, March 8, 2015

My house

Assalamualaikum...apa khabar hujung minggu anda. ? Semoga semua hepy dan boleh relex di rumah.

Semalam aku duduk kat rumah tak de langsung line internet. Aku send whatsapp tak lepas lepas. Pagi ni aku gi bilik guru baru dapat line internet. Berlambak whatsapp masuk pastu meseg goodnyte semalam antor ke kawan kawan dah tengah hari baru boleh send. Nasib lerrr..

Itulah..kadang kadang wifi sampai kat rumah kadang kadang tak. Selalu kat dalam group whatsapp kawan kawan duk bincang rancak je. Kalau aku mencelah hantar whatsapp orang dah habes cerita dah mesej aku baru sampai.

Oh ya! Tadi nak cerita pasal rumah kan. Ni nak show off sket rumah aku kat LJ ni.


Tadaaa... Ni rupa luaran rumah kami..ada macam chalet sket kan..semua rumah pakai astro. Kalau tak de astro mana nak dapat tengok tv.

 Tadi dah tengok luaran.. Sekarang tunjuk yang dalam pulak..ni ruang tamu.. Rumah yang aku tinggal ni bertiga. Ada tiga bilik so sorang dapat satu bilik.

Ada dapur jugak. Sekarang barang barang aku banyak pakai akak akak serumah aku punyer..dah aku masuk sini dulu barang keperluan diri je yang aku bawak. Pastu tumpang freezer mereka.. Nanti dah ada gaji boleh lah lengkapkan barang barang yang tak lengkap tu.



Ini pulak bilik kecil aku di LJ. Syukur lah datang sini dah ada katil meja almari tilam. Selesalah nak tidur. Walaupon buat masa ni langsir tak de lagi so kita bentangkan kain kain jer untuk tutup tingkap.. Salah satu benda yang menceriakan bilik ni adalah cadar buah buahan. Mak aku la ni kasi cadar tu. Nanti lah kita pikirkan untuk hias cecantik bilik ni ye kasi ceria lagi.

Alhamdulillah setakat ni aku selasa di sini. Syukurlah barang keperluan semua dah disediakan dan terima semuanya seadanya. Jangan nak demand sangat. Apa yang kurang tu nanti pelan pelan aku lengkapkan.


Doakan semoga aku terus tabah dan hepy hepy di sini. Ok bye!




No comments: